Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

IQ tykve ?

 Jednou v Básnících se Štěpán Šafránek zeptal pana profesora, "Jak člověk pozná, že je blb?" Pamatujete, co mu na to odpověděl? "Chytrej člověk to nepozná nikdy, a blbci je to jedno!" Tak vám přeju, ať nikdy nedojdete poznání...

 

  Od té doby, co vyšla najevo hodnota inteligenčního kvocientu naší nově zvolené hlavy státu, stala se výše (jeho) IQ dosti diskutovaným tématem, díky němuž se spousta lidí začala zajímat o vlastní výši inteligenční vybavenosti, a to ani ne tak z důvodů informačních - zda k nim byla příroda v tomto ohledu štědrá či nikoliv, jako spíše z důvodů komparativních - tedy aby se dozvěděli, zda jsou na tom co se bystrosti týče lépe než Petr (nebo) Pavel.

  Ani já jsem v tomto ohledu nebyla žádná výjimka.

  I když moc dobře vím, že ´KOSINUS´ nebyl římský císař, a že ´CÍSAŘSKÝ ŘEZ´ není žádný dortík, přeci jen jsem si číselným skóre svého IQ nebyla nikterak jista, a jeho výší už vůbec ne. Ono numero by mě vskutku sice velice zajímalo, ale zároveň jsem se obávala, že by se třeba ukázalo, že mám IQ tykvea co pak???

  Zvědavost mi ale nedávala spát, a když hrozilo, že můj spánkový deficit bude natolik enormní, že by ho délkou spánku stěží vyrovnala i Šípková Růženka, rozhodla jsem se konat.

  Samozřejmě, že nejlepší by bylo zajít si na test do MENSY, já se ale rozhodla, že se nejprve pokusím na internetu vypátrat, jak by pro mě mohl takový IQ testík asi tak dopadnout a zdali tam má vůbec cenu chodit… Kdyby mi totiž měli za pětistovkový poplatek sdělit, že jsem třeba zcela mentálně retardovaná, tak abych si ušetřila cestu i zklamání, a raději to pětikilo utratila za něco pořádnýho – třeba za rtěnku, a kdyby byly v akci, tak klidně i za dvě!

   Usedla jsem tedy ke klávesnici a do vyhledavače zadala „znaky vyšší inteligence“ (…proč hned myslet na nejhorší?...) a zmáčkla Enter.

  Hned v prvním článku jsem se dočetla, že inteligenci s největší pravděpodobností dědíme po mamince, což byla pro mě více než dobrá zpráva. Ne, že by můj tatínek byl nějaký blbec, ale na mou extrémně inteligentní (odborný termín) maminku, jejíž inteligenční kvocient činí nějakých sto čtyřicet bodů, zkrátka a dobře nemá.

Další skvělá zpráva následovala ihned vzápětí, a tou byla skutečnost, že inteligenci ze třiceti až padesáti procent dědíme, což znamenalo, že by tu byla jistá šance, že během těch devíti měsíců v matčině lůně –  v mém případě tedy pouze během šesti – jsem si pro sebe nějakou tu inteligenci přeci jen ukradla. Možná, že kdybych na ten svět tolik nespěchala, byla bych chytrá nejenom jako opice, ale třeba i jako Einstein

  Článek uzavíral výčet vlastností, jenž jsou prý typické pro jedince, které příroda obdařila inteligencí o něco štědřeji než ostatní, a tak jsem se dočetla, že nadprůměrně inteligentní lidé prý mají větší tendenci k užívání drog; jsou samotářští a líní; vyznačují se jadrným slovníkem, nezvyklým smyslem pro humor a bordelem na psacím stole; také prý rádi ponocují, milují ticho a pro své problémy nacházejí chytrá a nekonvenční řešení.

  Hmmmmm.

  Ve snaze zjistit s kolika vlastnostmi – pokud vůbec s některou – se dokáži ztotožnit, jsem se jimi v duchu postupně probírala.

   Drogy? – tak pokud se dá za drogu považovat čokoláda (a myslím, že dá…), tak v tom případě jsem závislačka první třídy. Ujíždím zejména na Milce, ale nepohrdnu ani jiným matrošem, třeba jako Lindt nebo Kinder.

   Samotářství? - vždycky jsem byla spíše introvertně založená, a tak bych sebe sama označila za extrovertního introverta. Spousta lidí s tím ale nesouhlasí a říká, že jsem spíše introvertní extrovert. Tak nevím, kde je pravda… Nejspíš někde uprostřed…

  Lenost? - nevím, zda prokrastinace není v dnešní době jen nóbl výraz pro lenost, ale pokud nikoli, tak nevadí, jelikož já bravurně ovládám obě činnosti, a to dokonce zároveň!

  Jadrný slovník? - o mém jadrném slovníku se mnozí na vlastní uši již přesvědčili - a mnozí se jistě ještě přesvědčí. Pokud jste dosud neměli tu čest, tak věřte, že občas mluvím jako vychlastaný rumunský dlaždič, který nejde pro vulgární výraz nikterak daleko, jelikož díky častému použití je má všechny hezky po ruce, a pokaždé přesně ví, pro který sáhnout, aby se vyjádřil co nejpřesněji a nejvýstižněji.

  (Nic proti rumunským dlaždičům, ani jakýmkoli jiným!!!)

  Humor? – už od malička mě doma krmili vtipnou kaší, zejména tedy maminka - taťka totiž moc nevaří - a tak mi černý ani anglický smysl humor není rozhodně cizí. Čím britštější a tmavší, tím lépe!

  Bordel na psacím stole? - psací stůl sice už nemám, ale když jsem ho ještě mívala, byl zabordelený od rána do večera a od večera do rána. Svou pořádkumilovnou maminku jsem tím doslova doháněla k šílenství, ale já se tehdy řídila klasickým heslem, že: Pořádek je pro blbce, inteligent zmatek zvládne!

 Ticho? – na té oblibě ticha u inteligentnějších jedinců asi přeci jenom něco bude, jelikož naše mamina na tátu neustále řve, ať si tu televizi či rádio ztlumí, že ona chce mít ticho!!! No jo, ale co má chudák taťka dělat, když je hluchej?

  Nekonvenční řešení problémů? - to mi také není vůbec cizí, ale řekla bych, že spíše než IQ za to tentokrát vděčím taťkovým důvtipným genům… Jeho vynalézavost ohledně řešení jakýchkoliv problémů je totiž někdy vskutku geniální, nápaditá a výjimečná… A co teprve, když dáme hlavy dohromady!

  Ponocování? – jelikož jsem spíše noční tvor, tak se slípkami spát rozhodně nechodím. Spíše naopak! Většinou uléhám, když opilci táhnou z hospody domů a kur domácí vstává.

  V článku bylo také zmíněno, že prvorození potomci oplývají větší inteligencí než ti druhorození... Raději tedy ani nemyslet na ty chudáky třetirozené atd…

  Díkybohu, že jsem jedináček!

  Podle výše zmíněných indicií by tedy výsledek testu snad nemusel být zas až tak tristní, co říkáte?

  A jak jste dopadli vy?

  Dobrý?

  Pro případ, že bych se snad náhodou (s)pletla, jsem si ještě raději vyhledala i to, jak se dá takové IQ v případně potřeby (o něco) zvýšit.

  Pokud jste se domnívali, že to nelze, tak věřte že lze, ale bohužel všechny triky, jimiž onoho efektu lze docílit fungují pouze dočasně.

  Ale to bychom nebyli MY - ČEŠI, abychom si s tím nějak neporadili!

  A o jakýchže fíglích to tu mluvím, respektive píšu?

  Tak vězte, že IQ prý lze zvýšit prací v chladném prostředí – což by se současnými cenami za energie nemusel být zas až takový problém, jako spíše nutnost.

  Inteligenci prý také zvyšuje dostatečné okysličení mozku – k čemuž by měl postačit několikerý hluboký nádech u otevřeného okna, a pokud by snad ani to nepomohlo, tak vřele doporučuji opatřit si kyslíkovou bombu pro zahájení oxygenoterapie, kterou asi nejsnáze seženete v obchodě s potápěčskými potřebami nebo u hasičů.

  IQ  prý zvyšuje i čokoláda, káva a nějaké ty povzbuzující nápoje, které bez problému zakoupíte v každé sámošce, ale také i mozkové stimulátory, které zase seženete v lékárně, které jsou dnes spolu s bankomaty a večerkami na každém rohu.

   A jak docílit onoho permanentním účinku? Permanentním užíváním!

  Celkem prosté, že?

  Co na tom, že za trvale vyšší inteligenční kvocient nejspíše zaplatíte nejen penězi, ale i zdravím, v podobě omrzlin, diabetu či hypertenze?!

  Také mě zajímalo, do jakých výšin lze hodnota inteligenčního kvocientu vystoupat, a ukázalo se, že téměř až do závratných – což znamená trojnásobek průměru běžné populace.

V minulém století si to na vlastní kůži vyzkoušel jakýsi Newyorčan - jehož IQ dosahovalo úctyhodných 270 bodů, ale žádné štěstí mu to nepřineslo.

  V dnešní době zřejmě trpí inteligence jakousi závratí, poněvadž do takových nebeských výšin již nestoupá, a tak nejvyšší dosažené (změřené) IQ čítá o šedesát bodíků méně. Pyšnit se jím může jakýsi Kim Ung Yong z Koreje, který mimo jiné také prý hovoří několika jazyky, a v osmi letech jej pozvali ke studiu do NASA.

  Když jsem zavzpomínala jak jsem na tom v osmi letech byla já, tak v onom věku jsem dostala pozvání leda tak od kámošek z baráku, abych si šla s nim ven zaskákat gumu.

Co se ale jazyků týče, tam bych to viděla o něco optimističtěji, jelikož i já hovořím plynně několika jazyky –  česky, anglicky, ironicky a sarkasticky…

  V našich končinách je nejchytřejší jakýsi Karel Kostka, jehož IQ je jen o čtyři! bodíky nižší než výše zmíněného Asiata.

Možná, že kdyby se pan Kostka nechal inspirovat tímto textem a vyzkoušel ony výše zmíněné finty jak si svůj intelekt zvýšit, rázem by se stal nejchytřejším člověkem na světě…

  A my bychom byli zase v něčem nejlepší!

  Když už jsem byla v tom „gůglování“, zajímalo mě, jak jsou na tom co se fištrónu týče světové celebrity.

  K mému překvapení byla jednou z nejchytřejších žen Marylin Monroe, která se svým IQ hodnoty 168 byla téměř stejně tak geniální jako Albert Einstein, jehož IQ se odhaduje jen o dva! bodíky vyšší.

  Ono možná na tom rčení „čím kratší vlasy, tím delší rozum“ opravdu něco bude…

  A kdo je v šoubyznysu jedním z vůbec nejchytřejších?

  Tipnete si?

  Narovinu přiznávám, že jeho jméno pro mě bylo nejprve velkým překvapením, ale pak jsem si uvědomila, že pouze tak geniální člověk dokáže ztvárnit takového blba, kterým se proslavil po celém světě.

  Už tušíte?

  Jasně! Mr Bean, alias Rowan Atkinson, jenž se svými 178 body strčí Alberta do kapsy – i když trošku s odřenýma ouškama.

  Co se týče našich „celebrit“ a jejich intelektu, zde se mi moc informací najít nepodařilo - buď jsem špatně hledala, nebo zkrátka nejsou lidi…

  Jediný, koho mi Google nabídl byla ta naše Aguš Hanychová - zvěčněná na fotografii s certifikátem z MENSY který deklaroval, že její IQ činí nadprůměrných 136 bodů!

  No věřili byste tomu?

  Z výše napsaného tedy vyplývá, že bychom NIKDY neměli podceňovat blondýnky, a na první pohled zjevné blbce a blbky, jelikož nikdy nevíte, s KÝM máte tu čest!

  A nepodceňujte ani sami sebe!

  Pokud vaše IQ nedosahuje závratných hodnot, trpí závratí nebo máte zkrátka „místo mozku z piva kostku“, nezoufejte a vezměte si příklad třeba z takových medúz, které dokázaly v oceánech bez mozku přežít celých 650 milionů let…

  Pokud jsem vás neuklidnila a vy se i nadále cítíte jaksi méněcenní, kupte si chytrý telefon…(pokud už jeden vlastníte, kupte si druhý, případně třetí…), abyste hodnotu svého IQ dostatečně kompenzovali - proč asi mají ti největší blbci ty nejchytřejší mobily? A pro sichr bych si ještě opatřila i nějaké ty chytré hodinky, a třeba i prstýnek…

  A hlavně neztrácejte naději!

  Určitě je už jen otázkou času, kdy bude umělá inteligence k mání tak snadno jako umělé řasy, vlasy, nehty nebo ňadra… Chce to jen trpělivost!

  A já?

  Co se mě týče, já zůstanu zbaběle ve sladké nevědomosti, a místo na test do MENSY si raději zajdu do nějaké té menzy na něco dobrého...

  Inteligence je sice inteligence, ale svíčková je svíčková!

 

Autor: Tereza Ledecká | čtvrtek 28.3.2024 14:15 | karma článku: 15,46 | přečteno: 315x
  • Další články autora

Tereza Ledecká

Všechno zlý je pro něco dobrý...

Všechno zlý je k něčemu dobrý. Vždycky! Když už ne pro vás, tak pro někoho, kdo z té vaší negativní situace dokáže vytěžit maximum, určitě!

18.4.2024 v 21:34 | Karma: 13,26 | Přečteno: 216x | Osobní

Tereza Ledecká

Kleptomanka

Lidé si přivlastňují cizí věci z různých důvodů... U někoho za to může nemoc, u někoho geny, u někoho jiného třeba chybějící knoflík... a u někoho dalšího třeba láska na první pohled...

13.4.2024 v 17:14 | Karma: 14,01 | Přečteno: 351x | Osobní

Tereza Ledecká

Z bláta do louže

Jméno ani rodiče si člověk při narození nevybere, ale naštěstí si aspoň to jméno lze celkem snadno a rychle změnit...

6.4.2024 v 13:22 | Karma: 10,38 | Přečteno: 240x | Osobní

Tereza Ledecká

I duše mohou plakat

Někdy potkáte někoho, bez koho už nedokážete žít..., a tak když vás osud rozdělí a pak následně zase spojí, neváháte ani chviličku využít nezvyklé šance... (Pro Marušku... )

29.3.2024 v 11:16 | Karma: 10,66 | Přečteno: 172x | Osobní

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma: 11,27 | Přečteno: 305x | Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Rusové v noci ničili ukrajinskou infrastrukturu, znovu útočili i na Charkov

27. dubna 2024  8:05,  aktualizováno  10:41

Sledujeme online Rusko v noci na sobotu zaútočilo na energetickou strukturu Ukrajiny. Ve třech oblastech poškodili...

Zemřel Robert Kvaček. Spisovateli a uznávanému historikovi bylo 91 let

27. dubna 2024  10:10,  aktualizováno  10:24

Ve věku 91 let zemřel historik a spisovatel Robert Kvaček. Ten patřil k největším osobnostem...

Neapol zasáhlo zemětřesení o síle 3,9. Ohnisko se nacházelo na svahu sopky Vesuv

27. dubna 2024  9:52

Oblast kolem sopky Vesuv nedaleko jihoitalské Neapole v sobotu ráno zasáhlo zemětřesení o síle 3,9....

Veřejnoprávní média by neměla mít zisk z reklamy, zní z Asociace komerčních televizí

27. dubna 2024  9:41

Mediální manažerka Klára Brachtlová už rok stojí v čele Asociace komerčních televizí (AKTV). Tu...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 11
  • Celková karma 18,42
  • Průměrná čtenost 1034x
Neobyčejně obyčejná ženská, která píše o všem, a to jak s humorem...  tak i bez humoru...

Seznam rubrik